Icelandic Seals honored at Cannes 6. júlí 2006 11:32 Napóleon og selir, auglýsing frá pegasus og canal+ A commercial titled March of the Emperor which was shot in Iceland for the french television station Canal+, won the Gold award at Cannes advertising festival recently. The ad plays on the success of the French film by the same name and features a couple discussing the pros and cons of the film. The film production company Pegasus in Iceland produced the commercial and among the actors were the seals at the Reykjavik Family Park and Zoo. All the sixty actors are Icelandic except for the leading couple. Shooting locations were Vatnajökull, Kirkjubæjarklaustur, Jökulsárlón and the Reykjavik Zoo. „The scene with the seals was a complicated one, it was hard to direct the seals so we let them take the lead and then it worked out" said Einar Sveinn marketing director for Pegasus. News News in English Mest lesið Telur sig hafa orðið vitni að aðdraganda drápsins Innlent Óvænt ávarp forsætisráðherra: „Við munum verja lýðveldið Ísland“ Innlent Fangaverðir á sjúkrahús eftir hópárás fanga Innlent Trump hrósaði forsetanum fyrir færni í eigin móðurmáli Erlent „Þjóðin þarf að fá að vita hvernig þau hafa hagað sér á bak við tjöldin“ Innlent Sauð upp úr þegar Bryndís sagði Hildi fylgja vinnureglum Innlent Þykir leitt að hafa valdið uppnámi Innlent „Alvarleg yfirlýsing frá formanni flokks“ Innlent „Það er orrustan um Ísland“ Innlent Kvarta yfir því að reykur frá Kanada sé að skemma sumarið Erlent
A commercial titled March of the Emperor which was shot in Iceland for the french television station Canal+, won the Gold award at Cannes advertising festival recently. The ad plays on the success of the French film by the same name and features a couple discussing the pros and cons of the film. The film production company Pegasus in Iceland produced the commercial and among the actors were the seals at the Reykjavik Family Park and Zoo. All the sixty actors are Icelandic except for the leading couple. Shooting locations were Vatnajökull, Kirkjubæjarklaustur, Jökulsárlón and the Reykjavik Zoo. „The scene with the seals was a complicated one, it was hard to direct the seals so we let them take the lead and then it worked out" said Einar Sveinn marketing director for Pegasus.
News News in English Mest lesið Telur sig hafa orðið vitni að aðdraganda drápsins Innlent Óvænt ávarp forsætisráðherra: „Við munum verja lýðveldið Ísland“ Innlent Fangaverðir á sjúkrahús eftir hópárás fanga Innlent Trump hrósaði forsetanum fyrir færni í eigin móðurmáli Erlent „Þjóðin þarf að fá að vita hvernig þau hafa hagað sér á bak við tjöldin“ Innlent Sauð upp úr þegar Bryndís sagði Hildi fylgja vinnureglum Innlent Þykir leitt að hafa valdið uppnámi Innlent „Alvarleg yfirlýsing frá formanni flokks“ Innlent „Það er orrustan um Ísland“ Innlent Kvarta yfir því að reykur frá Kanada sé að skemma sumarið Erlent