Icelandic Seals honored at Cannes 6. júlí 2006 11:32 Napóleon og selir, auglýsing frá pegasus og canal+ A commercial titled March of the Emperor which was shot in Iceland for the french television station Canal+, won the Gold award at Cannes advertising festival recently. The ad plays on the success of the French film by the same name and features a couple discussing the pros and cons of the film. The film production company Pegasus in Iceland produced the commercial and among the actors were the seals at the Reykjavik Family Park and Zoo. All the sixty actors are Icelandic except for the leading couple. Shooting locations were Vatnajökull, Kirkjubæjarklaustur, Jökulsárlón and the Reykjavik Zoo. „The scene with the seals was a complicated one, it was hard to direct the seals so we let them take the lead and then it worked out" said Einar Sveinn marketing director for Pegasus. News News in English Mest lesið Beltunum að þakka að bræðurnir séu enn á lífi Innlent Hvaða oddviti er duglegastur að mæta? Innlent „Nú ætla menn að kollvarpa þessu kerfi, fyrir hvað?“ Innlent Ekkert „en“ á eftir því að beita maka sinn ofbeldi Innlent Lögreglumenn náðu stjörnuhrapi á eftirlitsmyndavél Innlent Lenti utan vegar við austan við Grundarfjörð Innlent Verði að tryggja að á íslensku megi alltaf finna svar Innlent Segist hafa fengið fjölda hótana eftir að Trump hætti að styðja hana Erlent Dröfn og Samtökin ’78 verðlaunuð á degi íslenskrar tungu Innlent Yfir helmingur þeirra sem lést í bílslysi innanbæjar beltislaus Innlent
A commercial titled March of the Emperor which was shot in Iceland for the french television station Canal+, won the Gold award at Cannes advertising festival recently. The ad plays on the success of the French film by the same name and features a couple discussing the pros and cons of the film. The film production company Pegasus in Iceland produced the commercial and among the actors were the seals at the Reykjavik Family Park and Zoo. All the sixty actors are Icelandic except for the leading couple. Shooting locations were Vatnajökull, Kirkjubæjarklaustur, Jökulsárlón and the Reykjavik Zoo. „The scene with the seals was a complicated one, it was hard to direct the seals so we let them take the lead and then it worked out" said Einar Sveinn marketing director for Pegasus.
News News in English Mest lesið Beltunum að þakka að bræðurnir séu enn á lífi Innlent Hvaða oddviti er duglegastur að mæta? Innlent „Nú ætla menn að kollvarpa þessu kerfi, fyrir hvað?“ Innlent Ekkert „en“ á eftir því að beita maka sinn ofbeldi Innlent Lögreglumenn náðu stjörnuhrapi á eftirlitsmyndavél Innlent Lenti utan vegar við austan við Grundarfjörð Innlent Verði að tryggja að á íslensku megi alltaf finna svar Innlent Segist hafa fengið fjölda hótana eftir að Trump hætti að styðja hana Erlent Dröfn og Samtökin ’78 verðlaunuð á degi íslenskrar tungu Innlent Yfir helmingur þeirra sem lést í bílslysi innanbæjar beltislaus Innlent